Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ- ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

 ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ/ΕΣ

Β΄ΕΛΜΕ -Θ

ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΑΠΡΙΛΗ

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ

ΔΕ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΑΣ

Η κοινωνική πραγματικότητα στην Ελλάδα διαρκώς επιδεινώνεται. Η ακρίβεια στην ενέργεια και στα είδη πρώτης κατανάλωσης μεγαλώνει μέρα με τη μέρα. Οι μισθοί των εργαζομένων δεν μπορούν με κανένα τρόπο να καλύψουν το κόστος υπηρεσιών και αγαθών απαραίτητων για τη ζωή. Ενώ τον Μάρτιο σημειώνεται ρεκόρ χαμηλών θερμοκρασιών, οι λογαριασμοί αερίου και ρεύματος έχουν γίνει δυσθεώρητοι. Αλλά και η βενζίνη, η οποία, για να μιλήσουμε για τον κλάδο μας, κινεί τα αυτοκίνητα δεκάδων χιλιάδων συναδέλφων/ισσών που σε γκρουπ ή και μόνοι/ες μετακινούνται στις εσχατιές της Ελλάδας για να εξασφαλίσουν δημόσια δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά, έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ το λίτρο! Την ίδια ανοδική πορεία στην τιμή έχει πάρει και το πετρέλαιο θέρμανσης και ήδη  υπάρχουν προβλήματα με την τροφοδοσία των σχολείων με πετρέλαιο σε διάφορες περιοχές.

Στο μέτωπο της πανδημίας, η κατάσταση, παραμένει επικίνδυνη. Με δεκάδες νεκρούς ημερησίως και εκατοντάδες διασωληνωμένους ο ιός παραμένει επικίνδυνος. Και μπορεί η μετάλλαξη «Ο» να είναι λιγότερο επικίνδυνη από τη «Δ», αλλά ήδη νέες μεταλλάξεις έχουν αρχίσει να εμφανίζονται. Η κατάσταση του ΕΣΥ συνεχίζει να είναι πολύ δύσκολη και γίνεται δυσκολότερη εξαιτίας της παντελούς αδιαφορίας της κυβέρνησης για την ενίσχυσή του. Οι ευθύνες για την καταστροφική διαχείριση της πανδημίας (26.000 θάνατοι), που έκανε την Ελλάδα παράδειγμα προς αποφυγήν διεθνώς, επιμερίζονται όλες στο κυβερνητικό επιτελείο, που περιορίστηκε σε ένα εμβόλιο που εξασφαλίζει μερική προστασία, που αρνήθηκε να αναβαθμίσει την Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, να κάνει τις απαραίτητες προσλήψεις στο ΕΣΥ και να δημιουργήσει τον απαραίτητο αριθμό ΜΕΘ, να αποσυμφορήσει τα ΜΜΜ, τα σχολεία και τους χώρους δουλειάς. Αλλά και να στηρίξει με κρατικούς πόρους ένα άλλο επιδημιολογικό μοντέλο με μαζικά επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ –ισχυρούς μηχανισμούς ιχνηλάτησης, απομόνωσης και καραντίνας. Αντ’ αυτού προτίμησε να αξιοποιήσει την κρίση για να υλοποιήσει τα προ πανδημίας σχέδιά της για ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ, για ΣΔΙΤ για να εξυπηρετήσει το ιδιωτικό κεφάλαιο για περισσότερα κέρδη.

Την ίδια ώρα, ενώ τα προβλήματα πληθαίνουν, το βασικό άγχος της κυβέρνησης είναι να εμπλέξει την Ελλάδα στον πόλεμο στην Ουκρανία και να γίνει ένθερμος υποστηρικτής της, με διάφορους κλιμακούμενους τρόπους, νατοϊκής παρέμβασης στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο Ρωσίας-ΝΑΤΟ/Δύσης. Έχει φέρει ταυτόχρονα την Ελλάδα στην πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες του ΝΑΤΟ σε ό,τι αφορά τις εξοπλιστικές δαπάνες το 2022 (3,82% του ΑΕΠ έναντι 3,52% των ίδιων των ΗΠΑ)! Και χωρίς να υπολογίζονται τα ποσά που θα πληρωθούν για τις φρεγάτες και τα Rafalle!

Δεν είναι λοιπόν περίεργο που η Ελλάδα είναι πρώτη στην ανεργία των νέων σε όλη την Ευρώπη (39,1%) και το χρέος της φτάνει στο 200,7% του ΑΕΠ (357,3 δις ευρώ) που είναι το μεγαλύτερο σε όλη την Ε.Ε. Σύντομα θα έρθει και ο λογαριασμός και είμαστε βέβαιοι ποιος θα κληθεί να τον πληρώσει. Μια νέα περίοδος λιτότητας θα ξεκινήσει, για να πληρωθεί το κόστος των εξοπλισμών και της ενίσχυσης στις μεγάλες επιχειρήσεις. Και όσον αφορά στους εξοπλισμούς δεν είναι μόνο ότι λειτουργούν απαγορευτικά για τις κοινωνικές δαπάνες, αλλά οι φρεγάτες και τα αεροπλάνα βάζουν σε πειρασμό όσους τα αποκτούν να τα χρησιμοποιήσουν.

Δεν είναι τυχαίο ότι η απάντηση της κυβέρνησης στην εκρηκτική πραγματικότητα που διαμορφώνεται είναι η προσπάθεια να μπει στο γύψο τόσο το εργατικό όσο και το φοιτητικό κίνημα. Ο νόμος Χατζηδάκη που προσπαθεί να μετατρέψει τα συνδικάτα σε απλό παράρτημα του κράτους και να απαγορέψει κάθε αγωνιστική διεκδίκηση, αλλά και η πανεπιστημιακή αστυνομία κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση. Όπως και ο νόμος για τον περιορισμό των διαδηλώσεων που, όμως, οι αντιδράσεις έχουν αναστείλει μέχρι στιγμής την εφαρμογή του.

Στην εκπαίδευση οι προσλήψεις με το σταγονόμετρο, παρά τις χιλιάδες αποχωρήσεις, τα κενά που συνεχίζουν να υπάρχουν ακόμα, παρότι πλησιάζουμε προς το Πάσχα, η εντατικοποίηση του προσωπικού, η πλήρης αδιαφορία για την υγεία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών με τις υπερμεγέθεις τάξεις και το πρωτόκολλο του 50%+1, δίνουν μια πρώτη εικόνα της κατάστασης που επικρατεί. Όμως και όλες οι αλλαγές που γίνονται και αφορούν το δημόσιο σχολείο δείχνουν ότι πηγαίνουμε ολοταχώς προς μια εκπαίδευση των λίγων κι εκλεκτών. Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ και μείωση εισακτέων στα πανεπιστήμια, εξετάσεις PISA, αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ώστε να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Όλα αυτά που παρουσιάζονται ως νέες και καινοτόμες ιδέες μυρίζουν μούχλα από το παρελθόν, μια και όλα έχουν εφαρμοστεί σε μια σειρά χώρες και έχουν εντείνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Και όλα τα παραπάνω δεμένα με μπόλικο αυταρχισμό, με υποβάθμιση του συλλόγου διδασκόντων και πριμοδότηση κάθε είδους κατασταλτικής λογικής. Εκπαιδευτικοί καλούνται να γίνουν καταδότες των μαθητών/τριών που κάνουν καταλήψεις, γονείς καλούνται να γίνουν καταδότες των εκπαιδευτικών που δεν κάνουν τηλεκπαίδευση κ.ο.κ. Τηλεκπαίδευση ενάντια στις καταλήψεις, όταν χιονίζει και όταν βρέχει, όταν κάνει κρύο και τα σχολεία δεν έχουν πετρέλαιο. Και τέλος ένα υπουργείο εκδοτήριο εγκυκλίων που αποτελούν μνημεία αυταρχισμού, που κυνηγάει όσους και όσες αντιδρούν απειλώντας αλλά και τιμωρώντας τους με στέρηση μισθού, πάγωμα μισθολογικής εξέλιξης, εξοστρακισμό από θέσεις ευθύνης. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και οι κυρώσεις στους 114 διευθυντές και διευθύντριες σχολείων που συμμετείχαν στην απεργία αποχή των συλλόγων τους. Η δίωξη του δικαιώματος στην απεργία δε πρέπει να περάσει.

Στις 6 Απρίλη η ΑΔΕΔΥ και η ΓΣΕΕ έχουν προκηρύξει πανεργατική πανελλαδική απεργία. Παρά την ανυπαρξία της ΓΣΕΕ τα τελευταία χρόνια από την οργανωμένη διεκδίκηση και τη λιποταξία της από τους αγώνες των εργαζομένων, αλλά και τις ανεπάρκειες της ΑΔΕΔΥ, η μάχη αυτή πρέπει να δοθεί. Όχι μόνο γιατί τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί είναι τόσα πολλά και τόσο πιεστικά και πρέπει με κάποιο τρόπο να αντιδράσουμε, αλλά κυρίως γιατί είναι μια ευκαιρία να ξαναπιάσουμε το νήμα του μαζικού αγώνα που δώσαμε ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τη μεγαλειώδη απεργία της 11ης Οκτώβρη. Η επιτυχία της Γενικής Απεργίας δημιουργεί το κατάλληλο περιβάλλον ώστε να ξαναμπούμε στο δρόμο των μαζικών αγώνων. Την ώρα που η κυβέρνηση επιχειρεί με το νόμο Χατζηδάκη να βγάλει κάθε κινητοποίησή μας παράνομη και καταχρηστική, αλλά και τα ίδια μας τα σωματεία εκτός νόμου, πρέπει να αξιοποιήσουμε το όπλο της Γενικής Απεργίας και να του δώσουμε το πραγματικό του νόημα. Να εμποδίσουμε με τη μαζική συμμετοχή μας την εφαρμογή του νόμου, που με όσα προβλέπει δυσκολεύει κάθε απεργιακή κινητοποίηση. Και να βάλουμε φρένο έτσι σε κάθε ιδέα για υπαναχώρηση των συνδικαλιστικών ηγεσιών. Η 6 Απρίλη πρέπει να γίνει η μέρα που η εργατική τάξη σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, οι μόνιμοι αλλά και οι ελαστικά απασχολούμενοι, οι ντόπιοι αλλά και οι μετανάστες/τριες βγαίνουν στο δρόμο να διεκδικήσουν μια καλύτερη ζωή. Αλλά και που κάθε μικρός και μεγάλος αγώνας βρίσκει το χώρο και τον τρόπο να ενώσει τη φωνή του με όσους και όσες αγωνίζονται. Την ώρα που ο κίνδυνος του πολέμου είναι στη γειτονιά μας και καλούμαστε να πληρώσουμε το κόστος του, χρειάζεται απεργώντας και κατεβαίνοντας στο δρόμο να φωνάξουμε. Φτάνει πια! Δε θα πληρώσουμε εμείς για την κρίση  και τους πολέμους σας!

     Όχι στον πόλεμο και τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

     Καμιά εμπλοκή/διευκόλυνση της Ελλάδας στον πόλεμο των δύο ιμπεριαλιστών – Καμία θυσία των λαών στο σφαγείο του πολέμου.

     Να κλείσουν οι βάσεις/ να διαλυθεί το ΝΑΤΟ

     Λεφτά για την παιδεία και την υγεία και όχι για εξοπλισμούς και την αστυνομία!

     Καμιά κύρωση, καμιά ποινή σε όσες/ους αγωνίζονται ενάντια στην αξιολόγηση και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου!

     Μέτρα προστασίας για ασφαλή λειτουργία των σχολείων (15 μαθητές/τμήμα,  μαζικά τεστ για όλους, επάρκεια καθαριστριών/στών). 

     ΟΧΙ στην αξιολόγηση Σχολείων και Εκπαιδευτικών! Απεργία – αποχή με κήρυξη από όλες τις ΕΛΜΕ.

     Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης. Όχι στις υποχρεωτικές υπερωρίες. 

     Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Μονιμοποίηση αναπληρωτών με βάση πτυχίο και προϋπηρεσία. Κατάργηση του προσοντολόγιου. Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές. Όχι στις τρίμηνες συμβάσεις.

     Όχι στο Νέο Λύκειο της αγοράς και των εξεταστικών φραγμών. Όχι στην υποβαθμισμένη τεχνική εκπαίδευση της μαθητείας και της φτηνής κατάρτισης. Όχι στις δίχρονες Επαγγελματικές Σχολές.

     Όχι στα νέα εξεταστικά πλέγματα (τράπεζα θεμάτων, Ε.Β.Ε., εξετάσεις PISA διεθνής και ελληνική σε Στ΄ δημοτικού και  Γ΄ Γυμνασίου) και τους νέους φραγμούς στη μόρφωση.

     Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.200 ευρώ καθαρά. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Να αποδοθεί το «κλεμμένο» ΜΚ για το 2015-2017.

     Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια, ίση με τον καταληκτικό μισθό. Όχι στην επαιτεία του καθεστώτος του «έναντι» στους συνταξιούχους - πλήρη σύνταξη όταν ξεκινάει η συνταξιοδότηση.

  •      Όλα τα παιδιά στο σχολείο μέχρι τα 18, χωρίς αποκλεισμούς, ανεξάρτητα από χρώμα, θρήσκευμα, φύλο, εθνικότητα! Όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία.
  •      Να καταργηθεί το αντεργατικό έκτρωμα «Χατζηδάκη»! Κάτω τα χέρια από τα σωματεία!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.