Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2019

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΑ 04/11/2019


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΟΥ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ :
ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2385 ΩΡΕΣ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
(ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ 4 -11 – 2019)

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Δύο μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και μετά από μία καραμπόλα αλλαγών στις οργανικές αρχικά και στις λειτουργικές στη συνέχεια τοποθετήσεις, τίποτε δεν εξελίσσεται ομαλά. Στα σχολεία οι μαθητές χρειάζεται να εξοικειωθούν με την αλλαγή των διδασκόντων που είχαν τοποθετηθεί προσωρινά, σε κάποιες περιπτώσεις δεν καλύπτονται ακόμη οι ανάγκες στη διδασκαλία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, ο συντονισμός των προγραμμάτων με εκπαιδευτικούς που χρειάζεται να μετακινηθούν σε τρία ή σε τέσσερα σχολεία, φαντάζει σχεδόν αδύνατος.
Μετά από 10 χρόνια χωρίς προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, με ελάχιστες μεταθέσεις και ακόμη λιγότερες αποσπάσεις, η Δημόσια Εκπαίδευση αντιμετωπίζει τις σκληρές συνέπειες των μνημονιακών πολιτικών που οδηγούν σε πλήρη υποβάθμιση του διδακτικού μας έργου και σε μία σκληρή καθημερινότητα για τον εκπαιδευτικό. Η άκριτη ενοποίηση των ειδικοτήτων (με αποκορύφωμα τον κλάδο ΠΕ80, όπου η πλειοψηφία δηλώνει αδυναμία να διδάξει το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα καθώς προέρχεται από πολλές διαφορετικές ειδικότητες), η διεύρυνση των αναθέσεων όπου «όλοι τα κάνουν όλα» (καθηγητές πληροφορικής, προερχόμενοι από πολυτεχνικές σχολές διδάσκουν μαθηματικά, γυμναστές οικιακή οικονομία, οι ώρες των φιλολογικών μαθημάτων «σπάζουν» για να δοθεί η ιστορία στους ξενόγλωσσους και η φιλοσοφία στους θεολόγους), η «λογιστική» συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου μέσω του MySchool, τα τμήματα των 27 και πλέον μαθητών, μόνο ουσιαστική εκπαίδευση δεν μπορούν να παρέχουν. Kαι σίγουρα η εικόνα αυτή δεν συνθέτει το «Σχολείο της Αριστείας» που κάποιοι επαγγέλλονται.
Ταυτόχρονα δημιουργείται ένα κλίμα έντονης ανασφάλειας και ανταγωνισμού που
μας κατατάσσει σε οργανικά ανήκοντες, σε αποσπασμένους και αναπληρωτές, στα πλαίσια της λογικής του «διαίρει και βασίλευε». Το νέο πρόγραμμα σπουδών μετατρέπει στα ΓΕΛ την Γ τάξη σε εντατικό φροντιστήριο, χωρίς τα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να συγκεντρώνει το σχολείο. Εξισώνει όλα τα σχολεία, αλλά προς τα κάτω, καθώς και τα Πειραματικά σχολεία αντιμετωπίζουν πληθώρα ελλείψεων. Επιπλέον οδηγείται σε πλήρη αποδόμηση ο θεσμός της Μαθητείας, καθώς δημιουργούνται ανάγκες σε τεχνικές ειδικότητες που δεν μπορούν να καλυφθούν.
Την ίδια στιγμή οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, ακόμη και αυτές που καταγράφονται επίσημα από τη Διοίκηση είναι τραγικές!!
 Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη για τη Γενική Παιδεία το σύνολο των κενών που καταγράφεται «επίσημα» ξεπερνά τις 1224 ώρες, καθώς έχουν ζητηθεί 50 αναπληρωτές πλήρους και 5 μειωμένου ωραρίου, από τους οποίους δεν είναι γνωστό πόσοι και πότε θα φτάσουν στα υπολειτουργούντα σχολεία μας!! Στα κενά αυτά δεν  λαμβάνονται υπόψη και οι έκτακτες ανάγκες που δημιουργούνται από συναδέλφους που εγκαταλείπουν την υπηρεσία, που αποσπώνται σε άλλους φορείς, ή που ζητούν  - λόγω ασθένειας - να ασκήσουν διοικητικό έργο..
Συγκεκριμένα,  έχουν ζητηθεί για τη γ φάση των προσλήψεων αναπληρωτών, 6 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου κλάδου ΠΕ02 για μεγάλα κενά κυρίως των απομακρυσμένων σχολείων (Νέας Μηχανιώνας, Επανομής και Θερμαϊκού), 3 αναπληρωτές ΠΕ03 (για την κάλυψη αναγκών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, καθώς τα Γυμνάσια τα μαθηματικά τα τελευταία χρόνια καλύπτονται από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ86). Μεγάλο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί με τα κενά στον κλάδο ΠΕ04, λόγω της αλλαγής προγραμμάτων με το Νέο Λύκειο όπου έχουν δηλωθεί – οριακά πάντα - ανάγκες για 14 συνολικά αναπληρωτές πλήρους ωραρίου (7 ΠΕ04.01, 4 ΠΕ04.02 και 3 ΠΕ04.04). Για πρώτη φορά υπάρχει ανάγκη και σε αναπληρωτή ΠΕ05 Γαλλικών για 14 ώρες, ενώ για τους κλάδους ΠΕ78 και ΠΕ80 ζητήθηκαν 3 και 4 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου αντίστοιχα. Τα κενά του κλάδου ΠΕ11αναμένεται να καλυφθούν με διάθεση από την Πρωτοβάθμια, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη επικείμενες αποσπάσεις γυμναστών σε Ομοσπονδίες που θα δημιουργήσουν νέα κενά!
Μεγάλο πρόβλημα υπάρχει και στις τεχνικές ειδικότητες για τις οποίες ζητήθηκαν 24 συνολικά αναπληρωτές χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες της μαθητείας που ξεκινά με «κόψιμο»  12 τμημάτων από τα 16 που είχαν εγκριθεί αρχικά. Συγκεκριμένα για τις ανάγκες διδασκαλίας στα ΕΠΑΛ  ζητήθηκαν 2 αναπληρωτές κλάδου ΠΕ81(1 πλήρους και 1 μειωμένου ωραρίου), 1 ΠΕ83, 1 ΠΕ87.01 μειωμένου ωραρίου, 4 ΠΕ87.02, 2 ΠΕ87.03, 1 ΠΕ87.04, 2 ΠΕ87.08, 1 ΠΕ87.09, 1ΠΕ88.01, 1ΠΕ88.02, και 2 ΤΕ01.19 (πλήρους και μειωμένου ωραρίου αντίστοιχα).
Δραματικό το τοπίο και στην Ειδική Αγωγή με ανάγκες που δεν καλύπτονται για περισσότερες από 882 ώρες!!
Συγκεκριμένα: έχουν δοθεί 15 κενά ΠΕ02.05 φιλολόγων (τα περισσότερα δεν έχουν καλυφθεί από προηγούμενες φάσεις) : 3 για ΣΜΕΑΕ, 7 για τμήματα ένταξης, 4 για παράλληλη  στήριξη και 1 για Νοηματική. Επίσης 8 κενά ΠΕ03.05 (2 για ΣΜΕΑΕ, 2 για παράλληλη στήριξη και 4 για τμήματα ένταξης), 8 κενά ΠΕ04.05(4 για τμήματα ένταξης, 3 για παράλληλη στήριξη και 1 για Νοηματική), 10Ω ΠΕ06 για Νοηματική, 1κενό ΠΕ08 για ΣΜΕΑΕ, 14Ω ΠΕ78 για Νοηματική, 15Ω ΠΕ80 για ΣΜΕΑΕ, 2 κενά ΠΕ83 για ΣΜΕΑΕ (1 πλήρους και 1 μειωμένου ωραρίου), 1κενό ΠΕ86 για ΣΜΕΑΕ, 1 κενό ΠΕ87.01 και 1 κενό ΠΕ87.06 για ΣΜΕΑΕ.
Κενά φυσικά, υπάρχουν και στα Μουσικά σχολεία για 279 ώρες ειδίκευσης.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Για άλλη μία φορά και παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες βρισκόμαστε αντιμέτωποι με προβλήματα που συνεχώς επιδεινώνονται και διαποτίζουν την καθημερινότητα, τόσο τη δική μας όσο και των παιδιών μας. Είναι επιτακτική ανάγκη  η συστράτευση μας και η απαίτηση για την ικανοποίηση των βασικών αιτημάτων του κλάδου. Για μόνιμους  διορισμούς, για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας για ένα Δημόσιο Σχολείο που μας αξίζει!
Με Αγωνιστικούς Χαιρετισμούς
Πολίτου Ρούλα
Αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών
στο ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Εκλεγμένη με το ψηφοδέλτιο
«Αγωνιστικές Παρεμβάσεις – Αλληλεγγύη – Αυτόνομη Ριζοσπαστική Κίνηση – Συνεργαζόμενοι»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.