Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017

ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
Συνάδελφοι –ισσες
Την Τρίτη 20 Ιουνίου οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα καλούνται να συνεδριάσουν κάτω από τον τίτλο «ειδική συνεδρίαση των μονίμων συνυπηρετούντων εκπ/κών» με σκοπό την συμπλήρωση «φύλλων αποτίμησης» της προσωπικότητας των υποψήφιων διευθυντών.
 Ο νέος νόμος για την επιλογή των διευθυντών βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 - Αρβανιτόπουλου) και αποτελεί εφαρμογή του νόμου Βερναρδάκη για την αξιολόγηση των προϊσταμένων από τους υφισταμένους. Οι «ερωτήσεις αποτίμησης» της προσωπικότητας των υποψήφιων διευθυντών από τους Συλλόγους ουσιαστικά εισάγουν τους δείκτες του ΠΔ 152/2013 για την ατομική αξιολόγηση. Η συνέχεια είναι, εύλογα, η αξιολόγηση των υπόλοιπων εκπαιδευτικών από αυτούς που τώρα αξιολογούν. Άλλωστε σύμφωνα και με την έκθεση του ΟΟΣΑ «πρέπει να δημιουργηθεί και να εμπεδωθεί κουλτούρα αξιολόγησης στους εκπαιδευτικούς»!!

ΑΠΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑΤΙ:
1.       Μας κοροϊδεύουν1: ζητούν απλά τη γνώμη μας η οποία μπορεί να συνυπολογιστεί μπορεί και όχι από ένα διευρυμένο συμβούλιο ΠΥΣΔΕ με 5 διορισμένα και 2 αιρετά μέλη!! Στον αντίστοιχο νόμο του 2015 (όπου οι σύλλογοι ψήφιζαν και το αποτέλεσμα μετρούσε στη βαθμολογία των υποψήφιων δ/ντών) θυμίζουμε ότι υπήρξαν περιπτώσεις  όπου ο υποψήφιος συγκέντρωνε το 99% της στήριξης του συλλόγου και τελικά αποκλείστηκε, γιατί ο συνυποψήφιός του είχε περισσότερα μόρια στα υπόλοιπα κριτήρια.
2. Μας κοροϊδεύουν2: γιατί οι υποψήφιοι δεν δηλώνουν εξαρχής τις σχολικές μονάδες στις οποίες επιθυμούν να εκλεγούν και άρα από αυτές ζητάνε τη γνώμη των συλλόγων, αλλά αφού συνυπολογιστούν τα μετρήσιμα προσόντα και τα μόρια της συνέντευξης, κατατάσσονται σε ενιαίο πίνακα και με τη σειρά δηλώνουν σχολεία. Φανταστείτε, λοιπόν, να γνωμοδοτήσουν σε ένα σύλλογο θετικά για έναν υποψήφιο, αλλά το συγκεκριμένο σχολείο να το επιλέξει άλλος που είναι πιο ψηλά στον πίνακα!!! Καμία , λοιπόν, θετική γνώμη δεν εξασφαλίζει ότι ο υπάρχων  διευθυντής μιας σχολικής μονάδας θα είναι ξανά στο ίδιο σχολείο. Δεν εκλέγει κανείς το διευθυντή του.
3.   Οι μόνιμοι συνυπηρετούντες εκπαιδευτικοί (ο  ειδικός σύλλογος) δεν είναι ο σύλλογος διδασκόντων. Ο νόμος αποκλείει τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους συναδέλφους από αυτή τη διαδικασία και διασπά τον σύλλογο διδασκόντων σε δύο κατηγορίες εκπ/κών. Αφαιρεί το δικαίωμα λόγου από τους συναδέλφους μας που έστω και μια χρονιά βρίσκονται στα σχολεία μας και έχουν σχηματίσει άποψη για τη διεύθυνση. Αυτό αποτελεί υποτίμηση των συναδέλφων μας και δεν το δεχόμαστε,  γιατί αύριο μπορεί να αποκλείσει οποιονδήποτε άλλο από οποιαδήποτε διαδικασία και με οποιαδήποτε τρόπο.Ο εξοστρακισμός τους από το σώμα των συλλόγων, προοιωνίζει δυσάρεστες εξελίξεις με σκοπό να είναι εργαζόμενοι όχι μόνο ελαστικής εργασίας, αλλά και λιγότερων δικαιωμάτων. Επίσης, το ΠΔ152 δεν προβλέπει ατομική αξιολόγηση για αναπληρωτές-ωρομισθίους, αλλά μόνο για τους μόνιμους.
4. Το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικό τον νόμο Μπαλτά για την εκλογή δ/ντή με μυστική ψηφοφορία από τον σύλλογο κι έτσι ο νέος νόμος επιβάλει το φύλλο αποτίμησης  της προσωπικότητας του υποψήφιου διευθυντή μέσω 4 ερωτημάτων! Τρεις παρατηρήσεις εδώ: α) η κυβέρνηση όποτε θέλει ακολουθεί τις γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ και όποτε θέλει τις παραβλέπει (π.χ. στο θέμα των περικοπών των συντάξεων από το 2012, της κυριακάτικης αργίας κά), β) γιατί μέσω 4 και όχι 14, 24.....; Μπορεί άραγε η προσωπικότητα ενός ανθρώπου να κριθεί μέσω 4 ερωτημάτων, με ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ; γ) οι ερωτήσεις είναι έτσι διατυπωμένες ώστε να αφορούν σε όσους είναι ήδη δ/ντές και όχι σε όσους δεν έχουν διατελέσει ποτέ.
 4. Επανέρχεται η διαβόητη συνέντευξη, που ευνοεί  τις πελατειακές σχέσεις ανάμεσα στους υποψήφιους διευθυντές και τη διοίκηση. Η κυβέρνηση πάει να συγκροτήσει ένα σταθερό και σκληρό πυρήνα διευθυντών (αυτό αποδεικνύεται και από τη μοριοδότηση) με σκοπό να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικώνκαι της αυτοξιολόγησης.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ
Οι σύλλογοι διδασκόντων να αναβαθμιστούν τώρα και να αναλάβουν όλες τις ουσιαστικές αρμοδιότητες στην διοικητική και παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου. Η γνώμη μας θέλουμε να είναι ουσιαστική και καθοριστική.
Η επιλογή των Διευθυντών των σχολείων να γίνεται καθ’ ολοκληρία από το σύλλογο διδασκόντων μετά από πλατιά δημοκρατική συζήτηση και ψηφοφορία.
Οι Διευθυντές σε ένα βαθύτατα δημοκρατικό περιβάλλον να έχουν ρόλο συντονιστή στην υλοποίηση των αποφάσεων του συλλόγου με τη συνεργασία και τη στήριξη όλων των μελών του. Απαραίτητες προϋποθέσεις γι αυτό είναι η  επαναφορά του ωραρίου,  καθώς και  οι αναγκαίες υποστηρικτικές δομές (γραμματείς, φύλακες, επιστάτες, κ.ά.) Ο συντονιστής εκτός της μείωσης του εκπαιδευτικού ωραρίου δεν δικαιούται επίδομα θέσης.
Οι Διευθυντές να είναι ανακλητοί όταν δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους που θα πηγάζουν από τις συλλογικές αποφάσεις.
Θέλουμε  να έχουμε το δικαίωμα να εκλέξουμε τον συνάδελφό μας  που θα είναι ανακλητός από το σύλλογο και όχι από τους άλλους που δεν έχουν καμία σχέση με την καθημερινή σχολική πραγματικότητα μας, να συμμετέχουμε  ενεργά σε όλη τη σχολική διαδικασία και να συναποφασίζουμε  μέσα σε κλίμα δημοκρατικό και όχι εκφοβισμού και ανάπτυξης πελατειακών σχέσεων.  Ο διευθυντής πρέπει να είναι ο συνάδελφος εκείνος που θα μας εμπνεύσει να συμμετέχουμε μαζί του ενεργά σε ότι έχει σχέση με μαθητές, γονείς, κοινωνία και να έχουμε την ίδια ευθύνη με αυτόν  σε όσα αποφασίζονται από τον σύλλογο και υλοποιούνται.

ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ –ΙΣΣΕΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΗΔΗ 33 ΕΛΜΕ ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η 
Β ΕΛΜΕ-Θ


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Β ΕΛΜΕ-Θ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.